Základ
Je jedno, či si hľadáte prácu alebo ju už máte. Komunikácia je základom úspechu v biznise. Pohovory, porady ani stretnutia sa nezaobídu bez vašich slov. Ak sa snažíte získať dôležité miesto v dôležitej firme, nestačí len kvalifikácia, určite budete musieť absolvovať osobný pohovor. Ak máte stretnutie s klientmi, od ktorých závisí váš najbližší veľký obchod, najlepším riešením ako ich presvedčiť, je sa s nimi osobne stretnúť. Ak vediete podnik, musíte podriadených motivovať osobne a zároveň ukázať, že ste súčasťou celku na porade. Jednoducho sa komunikácii s ľuďmi nevyhnete. Pre všetky prípady ponúkame niekoľko začiatočníckych rád, ako to zvládnuť.rokovacia miestnosť.jpg
Viditeľné
Platia tu isté faktory. Tými úplne prvými sú tie viditeľné. Pod týmto pojmom sa skrýva jednoducho váš zovňajšok, čo máte oblečené, ako ste upravený ale aj vaša gestikulácia a pôsobenie. V žiadnom prípade sa tu nebudeme hrať na módnu políciu, no pokiaľ ide o oblečenie, tak určite formálne a ako veľmi záleží na dôležitosti a mieste stretnutia. Veľa dôveryhodnosti a pozornosti nezískate spotený, strapatý, v roztrhaných rifliach a tričku. Treba sa upokojiť a pôsobiť uvoľnene, ale seriózne. Ak neviete čo s rukami tak radšej gestikulujte v spolupráci s rečami, ale kontrolujte sa. Vezmite do rúk pero alebo okuliare a nikto si to všímať nebude. Udržujte očný kontakt, ale nesnažte sa celý čas zízať do očí len jednej osobe.podanie rúk.jpg
Neviditeľné
Tými druhými faktormi, a predsa len o niečo podstatnými, sú neviditeľné, teda to čo hovoríte a ako sa prezentujete. Táto časť je maximálne na vás, treba si premyslieť, čo poviete možnému zamestnávateľovi alebo čím sa pokúsite presvedčiť potencionálnemu klientovi. Improvizovať len tak za pochodu nie je pre každého. Chce to sebavedome a jasne rozprávať a počúvať. Existuje množstvo kníh na téma komunikácie a si myslíte, že sa v nej potrebujete zdokonaliť tak smelo do toho. Ak vás tento článok motivuje, tak splnil svoj účel a možno bude o ďalšieho zamestnaného alebo úspešného podnikateľa viac. Netreba zabudnúť, že komunikácia je základom úspechu.