Pre súčasných spotrebiteľov sa stáva primárnym sprostredkovateľom funkčný web, respektíve e-shop. Túto cestu nielen pohodlného nákupu, ale napríklad tiež informovania sa v súčasnosti využíva veľmi vysoké percento potenciálnych zákazníkov. Stáva sa preto čoraz viac pochopiteľným a v podstate neodmysliteľným disponovať webovou stránkou, respektíve e-shopom a prípadne tiež microsite. O to viac za predpokladu, ak sa chcete úspešne orientovať na poli internetového marketingu a získavať v ňom nielen návštevnosť, ale tiež požadované konverzie.

Laptop, ruky na klávesnici

K tomu ale nestačí mať vytvorenú „len tak nejakú“ webovú stránku, ale takú, ktorá bude responzívna, optimalizovaná a prehľadná a prinášať nielen vám, ale i zákazníkom požadovaný účinok. Je dôležité, aby bolo túto stránku nielen dobre vidieť (napr. v internetových vyhľadávačoch), ale tiež aby z nej ľudia po 2 minútach návštevy neutiekli. Preto je častokrát skutočne vhodné nepodceňovať faktor, akým je online marketing a grafika. No samozrejme aj ďalšiie faktory vedúce k efektivite.
Z hľadiska dizajnu by tento mal byť takisto responzívny a kompatibilný s mobilnými zariadeniami. Tie sa stávajú veľmi často využívanou platformou (30 % návštevnosti), nakoľko sú našimi prenosnými a praktickejšími pomocníkmi, než osobný počítač. No samozrejme optimalizácia pre desktopovú verziu a PC je aj naďalej základ.

Žena s tabletom

Ako už bolo načrtnuté vyššie, návštevníci nesmú mať tendenciu z vašej stránky utiecť. A pod tento bod sa častokrát radí optimálna rýchlosť načítania. Tu rozhodujú doslova sekundy a stotiny. Totižto vo všeobecnosti by sa mal obsah načítať do 2 sekúnd, pričom hranica 3,5 sekundy už značí pravdepodobnosť, že návštevník z webu odíde!

  • A áno, prínosný, no stručný a hlavne čitateľný musí byť aj samotný obsah, rovnako tak jeho forma. Doporučené je v tomto smere textové rozdelenie po 3 až 4 riadkoch.